Knivsta kammarkör

Knivsta kammarkör är en fristående blandad kör i ständig utveckling, med höga ambitioner och stor sång- och körglädje. Körens uttryck med dynamik och harmonisering kommer ur ett aktivt arbete med lyssnande, samklang och tonbildning.
Repertoaren innefattar både sakral och profan musik och omfattar både kortare stycken och längre verk, allt från Palestrina via Poulenc, Rutter och Öhrwall till Carmina Burana av Orff och Gloria av Vivaldi.
Kören anordnar konserter på egen hand och i samarbete med andra, deltar i musikgudstjänster och föreningsarrangemang. Kören sjunger bl.a. nationalromantik på kommunens nationaldagsfirande 6 juni på HusabyMarken i Husby-Långhundra.

Vi övar måndagar kl 19-21 i Klockargården vid Knivsta gamla kyrka.

Kören är en ideell förening och en studiecirkel inom Sensus. Vi har ett omfattande notbibliotek. Körhelger ordnas för att fokusera på körens musikaliska utveckling med intensiv repetition av repertoar, klang och tonbildning och dessutom särskilt vid repetition av större verk.

Vill du sjunga med oss? Då ser vi helst att du har körvana och kan läsa noter.

Kontakta vår körledare Alexander Kegel, alexkegel@gmail.com
eller vår ordförade Maria Engedahl, mariaengedahl@gmail.com